Faglig fokus

Sådan styrker vi indskolingen på Grøndalsvængets Skole

På Grøndalsvængets skole har vi for skoleåret 2019-20, valgt at sætte fagligt fokus på matematik.

Vi har bla valgt at fokusere på:

• Intensive læringsforløb i faglig læsning.
  • Digitale læremidler.
  • Teknologiforståelse i undervisningen.
  • Visualisering i klasserummet

Sådan styrker vi udskolingen på Grøndalsvængets Skole

På Grøndalsvængets skole styrker vi udskolingen ved en bred vifte af tiltag.

For skoleåret 2019-20 har vi søgt og fået midler til tre særlige udviklingsprojekter:

• Intensive læringsforløb. Formål: Løfte de fagligt svageste elever gennem en række indsatser.
  • I dette projekt er der bl.a. fokus på kompetenceudvikling af lærerne.
  • KøbenhavnerAkademiet for Drenge. Formål: At indarbejde nye vaner (faglige, sociale og personlige) hos eleverne, der deltager.
  • KøbenhavnerAkademiet for Piger. Formål: At indarbejde nye vaner (faglige, sociale og personlige) hos eleverne, der deltager.

Vi vil udover de tre ovenstående projekter forsat arbejde med:

• Skole og job.  Formål: At skabe afklaring af valg og muligheder indenfor job og uddannelse efter folkeskolen.
  • Jeg kan, jeg vil. Formål: Eleverne skal trives i skolen og have kendskab til – og tro på – egne evner og muligheder.
  • Styrket matematik indsats i udskolingen. Formål: Skolens elever skal i højere grad værdsætte faget og klare sig godt inden for alle fagets områder.