Fagligt løft til eleverne

Glædelig nyhed.

Grøndalsvængets Skole ligger på en fjerdeplads blandt alle københavnske folkeskoler, når det gælder om løfte vores elevers karaktergennemsnit i forhold til deres sociale og økonomiske baggrund. Den såkaldte undervisningseffekt. Det viser dugfriske tal fra tænketanken CEPOS. Vores elever får ganske enkelt 0.5 karakterpoint højere i karaktergennemsnit til afgangseksamen, end man kunne forvente ud fra deres baggrund.

Hvor er det bare dejlig læsning, der viser, at vores indsats for vores elever også giver flotte resultater. Og vi ligger ikke bare nr. 4 i København – på landsplan er vores skole placeret på en 108. plads ud af alle de 1.414 skoler, som CEPOS har med i deres analyse. Det er godt gået.

Se mere her: Link

Kristoffer Gregersen - skoleleder